Zawarcie umowy pomiędzy Kupującym a Sprzedającym może nastąpić na dwa sposoby. Kupujący ma prawo przed złożeniem zamówienia do negocjacji wszelkich zapisów umowy ze Sprzedającym, w tym również zmieniających zapisy poniższego regulaminu. Negocjacje te powinny być prowadzone w formie pisemnej i kierowane na adres Sprzedającego:
F.P.H. AJKA BIS Andrzej Andryka 32-447 Siepraw,
Słowiańska 29
NIP:
681-174-55-24
W przypadku zrezygnowania przez Kupującego z możliwości zawarcia umowy na drodze indywidualnych negocjacji zastosowanie ma poniższy regulamin i stosowne przepisy prawa.
§1
Definicje
• Adres pocztowy – imię i nazwisko lub nazwa
instytucji, położenie w miejscowości (w przypadku miejscowości
podzielonej na ulice: ulica, numer budynku, numer mieszkania lub
lokalu; w przypadku miejscowości niepodzielonej na ulice: nazwa
miejscowości i numer nieruchomości), kod pocztowy oraz miejscowość.
• Adres reklamacyjny:
F.P.H. AJKA BIS
Andrzej Andryka 32-447 Siepraw, Stawowa 11
• Cennik dostaw – znajdujące się zestawienie dostępnych rodzajów dostawy i ich kosztów.
• Adres do korespondencji:
F.P.H. AJKA BIS Andrzej
Andryka 32-447 Siepraw, Stawowa 11
• e-mail: zamowienia@ajka.net.pl
telefon: 506295424
• Dowód zakupu – faktura, rachunek lub paragon wystawione zgodnie z Ustawą o podatku od towarów i usług z dnia 11 marca 2004 roku z późniejszymi zmianami i innymi stosownymi przepisami prawa.
• Karta produktu – pojedyncza podstrona sklepu zawierająca informacje o pojedynczym produkcie.
• Klient – pełnoletnia osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej, a posiadająca zdolność do czynności prawnych, dokonująca u Sprzedającego zakupu związanego bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
• Kodeks cywilny – ustawa kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 roku z późniejszymi zmianami.
• Kodeks dobrych praktyk – zbiór zasad postępowania, a w szczególności norm etycznych i zawodowych, o których mowa w art 2 pkt. 5 Ustawy o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym z dnia 23 sierpnia 2007 roku z późniejszymi zmianami.
• Konsument – pełnoletnia osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, dokonująca u Sprzedającego zakupu niezwiązanego bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
• Koszyk – lista produktów sporządzona z oferowanych w sklepie produktów na podstawie wyborów Kupującego.
• Kupujący – zarówno Konsument, jak i Klient.
• Miejsce wydania rzeczy – adres pocztowy lub punkt
odbioru wskazane w zamówieniu przez Kupującego.
• Moment
wydania rzeczy – moment, w którym Kupujący lub wskazana przez
niego do odbioru osoba trzecia lub podmiot prawny obejmie rzecz w
posiadanie.
• Płatność – metoda dokonania zapłaty za przedmiot umowy i dostawę
• Prawo konsumenckie – ustawa o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 roku.
• Produkt – minimalna i niepodzielna ilość rzeczy, która może być przedmiotem zamówienia, a która podana jest w sklepie Sprzedającego jako jednostka miary przy określeniu jego ceny (cena/jednostka).
• Przedmiot umowy – produkty i dostawa będące przedmiotem umowy.
• Przedmiot świadczenia – przedmiot umowy.
• Punkt odbioru – miejsce wydania rzeczy nie będące adresem pocztowym, wymienione w zestawieniu udostępnionym przez Sprzedającego w sklepie.
• Rzecz – rzecz ruchoma mogąca być lub będąca przedmiotem umowy.
• Sklep – serwis internetowy dostępny pod adresem ajka.net.pl, za pośrednictwem, którego Kupujący może złożyć zamówienie.
• Sprzedający:
F.P.H. AJKA BIS Andrzej Andryka
32-447 Siepraw, Słowiańska 29
NIP:
681-174-55-24
• System – zespół współpracujących ze sobą urządzeń informatycznych i oprogramowania, zapewniający przetwarzanie i przechowywanie, a także wysyłanie i odbieranie danych poprzez sieci telekomunikacyjne za pomocą właściwego dla danego rodzaju sieci urządzenia końcowego, potocznie określany Internetem.
• Termin realizacji – podana na karcie produktu liczba godzin lub dni roboczych.
• Umowa – umowa zawierana poza lokalem
przedsiębiorcy lub na odległość w rozumieniu Ustawy o prawach
konsumenta z dnia 30 maja 2014 roku w przypadku Konsumentów i umowa
sprzedaży w rozumieniu art. 535 Ustawy kodeks cywilny z dnia 23
kwietnia 1964 roku w przypadku Kupujących.
• Wada – zarówno wada fizyczna, jak i wada prawna.
• Wada fizyczna – niezgodność rzeczy sprzedanej z
umową, a w szczególności jeśli rzecz:
– nie ma ona
właściwości, które rzecz tego rodzaju powinna mieć ze względu
na cel w umowie oznaczony albo wynikający z okoliczności lub
przeznaczenia;
– nie ma właściwości, o których istnieniu
Sprzedający zapewnił Konsumenta;
– nie nadaje się do
celu, o którym Konsument poinformował Sprzedającego przy zawarciu
umowy, a Sprzedający nie zgłosił zastrzeżenia co do takiego jej
przeznaczenia;
– została Konsumentowi wydana w stanie
niezupełnym;
– w razie nieprawidłowego jej zamontowania i
uruchomienia, jeżeli czynności te zostały wykonane przez
Sprzedającego lub osobę trzecią, za którą Sprzedający ponosi
odpowiedzialność, albo przez Konsumenta, który postąpił według
instrukcji otrzymanej od Sprzedającego;
– nie ma ona
właściwości, o której zapewniał producent lub jego
przedstawiciel lub osoba, która wprowadza rzecz do obrotu w zakresie
swojej działalności gospodarczej oraz osoba, która przez
umieszczenie na rzeczy sprzedanej swojej nazwy, znaku towarowego lub
innego oznaczenia odróżniającego przedstawia się jako producent,
chyba że Sprzedający zapewnień tych nie znał ani, oceniając
rozsądnie, nie mógł znać albo nie mogły one mieć wpływu na
decyzję Konsumenta o zawarciu umowy, albo gdy ich treść została
sprostowana przed zawarciem umowy.
• Wada prawna – sytuacja, kiedy rzecz sprzedana stanowi własność osoby trzeciej albo jest obciążona prawem osoby trzeciej, a także jeżeli ograniczenie w korzystaniu lub rozporządzaniu rzeczą wynika z decyzji lub orzeczenia właściwego organu.
• Newsletter – wysyłanie informacji reklamowej przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (np. poczty elektronicznej, wiadomości SMS).
• Zamówienie – oświadczenie woli Kupującego złożone za pośrednictwem sklepu określające jednoznacznie: rodzaj i ilość produktów; rodzaj dostawy; rodzaj płatności; miejsce wydania rzeczy, dane Kupującego a zmierzające bezpośrednio do zawarcia umowy pomiędzy Kupującym a Sprzedającym.
§2
Warunki ogólne:
Umowa zawierana jest w języku polskim, zgodnie z
polskim prawem i niniejszym regulaminem.
Miejsce wydania rzeczy
musi znajdować się na terytorium Rzeczpospolitej
Polskiej.
Sprzedający jest zobowiązany i zobowiązuje się
świadczyć usługi i dostarczać rzeczy wolne od wad.
Wszystkie
ceny podawane przez Sprzedającego wyrażone są w polskiej walucie i
są cenami netto/brutto (zawierają podatek VAT). Ceny produktów nie
zawierają kosztu dostawy, który określony jest w cenniku
dostaw.
Sprzedający nie udziela Kupującemu gwarancji w
rozumieniu art. 577 Kodeksu cywilnego, natomiast informuje o znanych
mu gwarancjach udzielonych przez osoby trzecie dla produktów
znajdujących się w sklepie.
Potwierdzenie, udostępnienie,
utrwalenie, zabezpieczenie wszelkich istotnych postanowień umowy w
celu uzyskania dostępu do tych informacji w przyszłości następuje
w postaci: a. potwierdzenia zamówienia poprzez wysłanie na wskazany
adres e-mail: zamówienia, faktury pro forma, informacji o prawie
odstąpienia od umowy, niniejszego regulaminu w wersji pdf, wzoru
formularza odstąpienia od umowy w wersji pdf, linków do
samodzielnego pobrania regulaminu i wzorca odstąpienia od umowy; b.
dołączenia do zrealizowanego zamówienia , wysłanego do wskazanego
miejsca wydania rzeczy wydrukowanych: dowodu zakupu , informacji o
prawie odstąpienia od umowy, niniejszego regulaminu, wzoru
formularza odstąpienia od umowy l ub, za zgodą konsumenta, na innym
trwałym nośniku.
Sprzedający nie pobiera żadnych opłat za
komunikację z nim z wykorzystaniem środków porozumiewania na
odległość, a Kupujący poniesie jej koszty w wysokości
wynikającej z umowy jaką zawarł z osobą trzecią świadczącą na
jego rzecz określoną usługę umożliwiającą porozumiewanie na
odległość.
Sprzedający zapewnia Kupującemu korzystającemu z
systemu poprawność działania sklepu w następujących
przeglądarkach: IE wersja 7 lub nowsza, FireFox wersja 3 lub nowsza,
Opera wersja 9 lub nowsza, Chrome wersja 10 lub nowsza, Safari z
zainstalowanymi najnowszymi wersjami JAVA i FLASH, na ekranach o
rozdzielczości poziomej powyżej 1024 px. Używanie oprogramowania
firm trzecich mających wpływ na funkcjonowanie i funkcjonalność
przeglądarek: Internet Explorer, FireFox, Opera, Chrome, Safari może
mieć wpływ na poprawne wyświetlanie sklepu, dlatego w celu
uzyskania pełnej funkcjonalności sklepu ajka.net.pl, należy je
wszystkie wyłączyć.
Kupujący może skorzystać z opcji
zapamiętania jego danych przez sklep w celu ułatwienia procesu
składania kolejnego zamówienia. W tym celu Kupujący powinien podać
login i hasło, niezbędne do uzyskania dostępu do swojego konta.
Login i hasło są ciągiem znaków ustalanych przez Kupującego,
który ma obowiązek zachowania ich w tajemnicy i chronienia przed
niepowołanym dostępem osób trzecich. Kupujący ma w każdej chwili
możliwość wglądu, poprawiania, aktualizacji danych oraz usuwania
konta w sklepie.
Sprzedający stosuje się do kodeksu dobrych
praktyk.
§3
Zawarcie umowy i
realizacja
Zamówienia można składać 24 godziny na dobę.
W celu złożenia zamówienia Kupujący powinien
wykonać co najmniej następujące czynności, z których część
może być wielokrotnie powtarzana:
• wybór rodzaju
płatności;
• wybór miejsca wydania rzeczy;
• dodanie do
koszyka produktu;
• wybór rodzaju dostawy;
• złożenie w
sklepie zamówienia poprzez użycie przycisku „Zamawiam z
obowiązkiem zapłaty”.
Kupujący może złożyć zamówienie także telefonicznie.
Zawarcie umowy z Konsumentem następuje z chwilą
złożenia zamówienia.
Realizacja zamówienia Konsumenta płatnego
za pobraniem następuje niezwłocznie, a zamówienia płatnego
przelewem lub za pośrednictwem systemu płatności elektronicznych
po zaksięgowaniu wpłaty Konsumenta na koncie
Sprzedającego.
Zawarcie umowy z Klientem następuje z chwilą
przyjęcia zamówienia przez Sprzedającego, o czym informuje on
Klienta w terminie do 48 godzin od złożenia zamówienia.
Realizacja
zamówienia Klienta płatnego za pobraniem następuje niezwłocznie
po zawarciu umowy, a zamówienia płatnego przelewem lub za
pośrednictwem systemu płatności elektronicznych po zawarciu umowy
i zaksięgowaniu wpłaty Klienta na koncie Sprzedającego.
Realizacja
zamówienia Klienta może być uzależniona od dokonania wpłaty
całości lub części wartości zamówienia lub uzyskania limitu
kredytu kupieckiego co najmniej o wartości zamówienia lub zgody
Sprzedającego na wysłanie zamówienia za pobraniem (płatnego przy
odbiorze).
Wysłanie przedmiotu umowy następuje w terminie
określonym na karcie produktu, a dla zamówień złożonych z wielu
produktów w najdłuższym terminie z określonych na kartach
produktów. Bieg terminu rozpoczyna się z chwilą realizacji
zamówienia.
Zakupiony przedmiot umowy jest wraz z wybranym przez
Kupującego dokumentem sprzedaży wysyłany wybranym przez Kupującego
rodzajem dostawy do wskazanego przez Kupującego w zamówieniu
miejsca wydania rzeczy, wraz z dołączonymi załącznikami, o
których mowa w §2 pkt 6b lub za zgodą konsumenta, na innym trwałym
nośniku.
§4
Prawo do
odstąpienia od umowy
Konsumentowi, przysługuje na podstawie art. 27
Prawa konsumenckiego prawo do odstąpienia od umowy zawartej na
odległość, bez podania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, z
wyjątkiem kosztów określonych w art. 33, art. 34 Prawa
konsumenckiego .
Termin odstąpienia od umowy zawartej na
odległość wynosi 30 dni od momentu wydania rzeczy , a do
zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego
upływem.
Oświadczenie o odstąpieniu od umowy Konsument może
złożyć w dowolnej pisemnej formie zgodnej z Prawem
konsumenckim.
Sprzedający dopuszcza możliwość złożenia
oświadczenia o odstąpieniu od umowy w formie maila bądź
telefonicznie.
Sprzedający niezwłocznie potwierdzi Konsumentowi
na e-mail (podany przy zawieraniu umowy i inny jeżeli został podany
w złożonym oświadczeniu) otrzymanie oświadczenia o odstąpieniu
od umowy.
W przypadku odstąpienia od umowy, umowa jest uważana
za niezawartą.
Konsument ma obowiązek zwrócić rzecz
Sprzedającemu niezwłocznie, jednak nie później niż 30 dni od
dnia, w którym odstąpił od umowy. Do zachowania terminu wystarczy
odesłanie rzeczy przed jego upływem.
Konsument odsyła rzeczy
będące przedmiotem umowy, od której odstąpił na własny koszt i
ryzyko
Konsument nie ponosi kosztów dostarczania treści
cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli
nie wyraził zgody na spełnienie świadczenia przed upływem terminu
do odstąpienia od umowy lub nie został poinformowany o utracie
przysługującego mu prawa odstąpienia od umowy w chwili udzielania
takiej zgody lub przedsiębiorca nie dostarczył potwierdzenia
zgodnie z art. 15 ust. 1 i art. 21 ust. 1. Prawa
konsumenckiego.
Konsument ponosi odpowiedzialność za
zmniejszenie wartości rzeczy będącej przedmiotem umowy a będące
wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do
stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.
Sprzedający
niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia
otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy złożonego przez
Konsumenta zwróci Konsumentowi wszystkie dokonane przez niego
płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy, a jeżeli Konsument
wybrał sposób dostawy inny niż najtańszy zwykły sposób
dostarczenia oferowany przez Sprzedającego, Sprzedający nie zwróci
Konsumentowi dodatkowych kosztów zgodnie z art 33 Prawa
konsumenckiego.
Sprzedający dokonuje zwrotu zapłaty przy użyciu
takiego samego sposobu płatności, jakiego użył Konsument, chyba
że Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób płatności,
który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
Sprzedający
może wstrzymać się ze zwrotem zapłaty otrzymanej od Konsumenta do
chwili otrzymania rzeczy z powrotem lub dostarczenia przez Konsumenta
dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie
nastąpi wcześniej.
Konsumentowi zgodnie z art 38 Prawa
konsumenckiego nie przysługuje prawo do odstąpienia od umowy:
w
której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym,
nad którymi Sprzedający nie sprawuje kontroli, i które mogą
wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od umowy;
w
której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana,
wyprodukowana według specyfikacji konsumenta lub służąca
zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
w której
przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub
mająca krótki termin przydatności do użycia;
w której
przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym
opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze
względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli
opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
w której przedmiotem
świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój
charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami;
w
której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub
wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym
opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
o
dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku
materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za
wyraźną zgodą Konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od
umowy i po poinformowaniu go przez przedsiębiorcę o utracie prawa
odstąpienia od umowy;
o dostarczanie dzienników, periodyków lub
czasopism, z wyjątkiem umowy o prenumeratę.
§5
Rękojmia
Sprzedający na podstawie art. 558§1 Kodeksu
cywilnego całkowicie wyłącza odpowiedzialność wobec Klientów z
tytułu wad fizycznych i prawnych (rękojmia).
Sprzedający ponosi
odpowiedzialność wobec Konsumenta na zasadach określonych w art.
556 Kodeksu cywilnego i kolejnych za wady (rękojmia).
W przypadku
umowy z Konsumentem, jeżeli wada fizyczna została stwierdzona przed
upływem roku od momentu wydania rzeczy, przyjmuje się, że istniała
ona w chwili przejścia niebezpieczeństwa na Konsumenta.
Konsument,
jeżeli rzecz sprzedana ma wadę, może:
• złożyć
oświadczenie o żądaniu obniżenia ceny;
• złożyć
oświadczenie o odstąpieniu od umowy;
chyba że Sprzedający
niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta wymieni
rzecz wadliwą na wolną od wad albo wadę usunie. Jeżeli jednak
rzecz była już wymieniona lub naprawiana przez Sprzedającego albo
Sprzedający nie uczynił zadość obowiązkowi wymiany rzeczy na
wolną od wad lub usunięcia wady, nie przysługuje mu prawo do
wymiany rzeczy lub usunięcia wady.
Konsument , może zamiast
zaproponowanego przez Sprzedającego usunięcia wady żądać wymiany
rzeczy na wolną od wad albo zamiast wymiany rzeczy żądać
usunięcia wady, chyba że doprowadzenie rzeczy do zgodności z umową
w sposób wybrany przez Konsumenta jest niemożliwe albo wymagałoby
nadmiernych kosztów w porównaniu ze sposobem proponowanym przez
Sprzedającego, przy czym przy ocenie nadmierności kosztów
uwzględnia się wartość rzeczy wolnej od wad, rodzaj i znaczenie
stwierdzonej wady, a także bierze się pod uwagę niedogodności, na
jakie narażałby Konsumenta inny sposób zaspokojenia.
Konsument
nie może odstąpić od umowy, jeżeli wada jest nieistotna.
•
Konsument, jeżeli rzecz sprzedana ma wadę, może również:
•
żądać wymiany rzeczy na wolną od wad;
• żądać usunięcia
wady.
Sprzedający jest obowiązany wymienić rzecz wadliwą na
wolną od wad lub usunąć wadę w rozsądnym czasie bez nadmiernych
niedogodności dla Konsumenta.
Sprzedający może odmówić
zadośćuczynienia żądaniu Konsumenta, jeżeli doprowadzenie do
zgodności z umową rzeczy wadliwej w sposób wybrany przez
kupującego jest niemożliwe albo w porównaniu z drugim możliwym
sposobem doprowadzenia do zgodności z umową wymagałoby nadmiernych
kosztów.
W przypadku, jeżeli rzecz wadliwa została zamontowana,
Konsument może żądać od Sprzedającego demontażu i ponownego
zamontowania po dokonaniu wymiany na wolną od wad lub usunięciu
wady, jednak zobowiązany jest ponieść część związanych z tym
kosztów przewyższających cenę rzeczy sprzedanej albo może żądać
od Sprzedającego zapłaty części kosztów demontażu i ponownego
zamontowania, do wysokości ceny rzeczy sprzedanej. W razie
niewykonania obowiązku przez Sprzedającego, Konsument jest
upoważniony do dokonania tych czynności na koszt i
niebezpieczeństwo Sprzedającego.
Konsument, który wykonuje
uprawnienia z tytułu rękojmi, jest obowiązany na koszt
Sprzedającego dostarczyć rzecz wadliwą na adres reklamacyjny, a
jeżeli ze względu na rodzaj rzeczy lub sposób jej zamontowania
dostarczenie rzeczy przez Konsumenta byłoby nadmiernie utrudnione,
Konsument obowiązany jest udostępnić rzecz Sprzedającemu w
miejscu, w którym rzecz się znajduje. W razie niewykonania
obowiązku przez Sprzedającego Konsument jest upoważniony do
odesłania rzeczy na koszt i niebezpieczeństwo Sprzedającego.
Koszty
wymiany lub naprawy ponosi Sprzedający, za wyjątkiem sytuacji
opisanej w §4 pkt 10.
Sprzedający obowiązany jest przyjąć od
Konsumenta rzecz wadliwą w razie wymiany rzeczy na wolną od wad lub
odstąpienia od umowy.
Sprzedający w terminie czternastu dni ustosunkuje się
do:
• oświadczenia o żądaniu obniżenia ceny;
•
oświadczenia o odstąpieniu od umowy;
• żądania wymiany
rzeczy na wolną od wad;
• żądania usunięcia wady.
W przeciwnym wypadku uważa się, że uznał za
uzasadnione oświadczenie lub żądanie Konsumenta.
Sprzedający
odpowiada z tytułu rękojmi, jeżeli wada fizyczna zostanie
stwierdzona przed upływem dwóch lat od momentu wydania rzeczy
Konsumentowi, a jeżeli przedmiotem sprzedaży jest rzecz używana
przed upływem roku od momentu wydania rzeczy
Konsumentowi.
Roszczenie Konsumenta o usunięcie wady lub wymianę
rzeczy sprzedanej na wolną od wad przedawnia się z upływem roku,
licząc od dnia stwierdzenia wady jednak nie wcześniej niż przed
upływem dwóch lat od momentu wydania rzeczy Konsumentowi, a jeżeli
przedmiotem sprzedaży jest rzecz używana przed upływem roku od
momentu wydania rzeczy Konsumentowi.
W przypadku, kiedy określony
przez Sprzedającego lub producenta termin przydatności rzeczy do
użycia kończy się po upływie dwóch lat od momentu wydania rzeczy
Konsumentowi, Sprzedający odpowiada z tytułu rękojmi za wady
fizyczne tej rzeczy stwierdzone przed upływem tego terminu.
W
terminach określonych w §5 pkt 15-17 Konsument może złożyć
oświadczenie o odstąpieniu od umowy albo obniżeniu ceny z powodu
wady fizycznej rzeczy sprzedanej, a jeżeli Konsument żądał
wymiany rzeczy na wolną od wad lub usunięcia wady, bieg terminu do
złożenia oświadczenia o odstąpieniu od umowy albo obniżeniu ceny
rozpoczyna się z chwilą bezskutecznego upływu terminu do wymiany
rzeczy lub usunięcia wady.
W razie dochodzenia przed sądem albo
sądem polubownym jednego z uprawnień z tytułu rękojmi termin do
wykonania innych uprawnień, przysługujących Konsumentowi z tego
tytułu, ulega zawieszeniu do czasu prawomocnego zakończenia
postępowania. Odpowiednio stosuje się również do postępowania
mediacyjnego, przy czym termin do wykonania innych uprawnień z
tytułu rękojmi, przysługujących Konsumentowi, zaczyna biec od
dnia odmowy przez sąd zatwierdzenia ugody zawartej przed mediatorem
lub bezskutecznego zakończenia mediacji.
Do wykonywania uprawnień
z tytułu rękojmi za wady prawne rzeczy sprzedanej stosuje się §5
pkt 15-16, z tym że bieg terminu rozpoczyna się od dnia, w którym
Konsument dowiedział się o istnieniu wady, a jeżeli Konsument
dowiedział się o istnieniu wady dopiero na skutek powództwa osoby
trzeciej – od dnia, w którym orzeczenie wydane w sporze z osobą
trzecią stało się prawomocne.
Jeżeli z powodu wady rzeczy
Konsument złożył oświadczenie o odstąpieniu od umowy albo
obniżeniu ceny, może on żądać naprawienia szkody, którą
poniósł przez to, że zawarł umowę, nie wiedząc o istnieniu
wady, choćby szkoda była następstwem okoliczności, za które
Sprzedający nie ponosi odpowiedzialności, a w szczególności może
żądać zwrotu kosztów zawarcia umowy, kosztów odebrania,
przewozu, przechowania i ubezpieczenia rzeczy, zwrotu dokonanych
nakładów w takim zakresie, w jakim nie odniósł z nich korzyści,
a nie otrzymał ich zwrotu od osoby trzeciej oraz zwrotu kosztów
procesu. Nie uchybia to przepisom o obowiązku naprawienia szkody na
zasadach ogólnych.
Upływ żadnego terminu do stwierdzenia wady
nie wyłącza wykonania uprawnień z tytułu rękojmi, jeżeli
Sprzedający wadę podstępnie zataił.
§6
Polityka prywatności
oraz bezpieczeństwo danych osobowych
Administratorem baz danych osobowych przekazywanych
przez Konsumentów sklepu jest Sprzedający.
Sprzedający
zobowiązuje się do ochrony danych osobowych zgodnie z Ustawą o
ochronie danych osobowych z dnia 29 sierpnia 1997 roku oraz Ustawą o
świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 roku.
Kupujący podając przy składaniu zamówienia swoje dane osobowe
Sprzedającemu wyraża zgodę na ich przetwarzanie przez
Sprzedającego w celu realizacji złożonego zamówienia. Kupujący
ma w każdej chwili możliwość wglądu, poprawiania, aktualizacji
oraz usuwania swoich danych osobowych.
§7
Postanowienia końcowe
Żadne z postanowień niniejszego regulaminu nie ma
na celu naruszenia praw Kupującego. Nie może być również w ten
sposób interpretowane, gdyż w przypadku niezgodności jakiejkolwiek
części regulaminu z obowiązującym prawem Sprzedający deklaruje
bezwzględne podporządkowanie się i stosowanie tego prawa w miejsce
zakwestionowanego przepisu regulaminu.
O zmianach regulaminu i ich
zakresie zarejestrowani Kupujący będą powiadomieni drogą
elektroniczną (na wskazany przy rejestracji lub zamówieniu e-mail).
Powiadomienie zostanie wysłane co najmniej na 30 dni przed wejściem
w życie nowego regulaminu. Zmiany wprowadzane będą w celu
dostosowania regulaminu do obowiązującego stanu prawnego.
Aktualna
wersja regulaminu jest zawsze dostępna dla Kupującego w zakładce
regulamin. W trakcie realizacji zamówienia oraz w całym okresie
opieki posprzedażowej Kupującego obowiązuje regulamin
zaakceptowany przez niego przy składaniu zamówienia. Za wyjątkiem
sytuacji, kiedy Konsument uzna go za mniej korzystny od aktualnego i
poinformuje Sprzedającego o wyborze aktualnego jako
obowiązującego.
W sprawach nieuregulowanych niniejszym
regulaminem stosuje się odpowiednie obowiązujące przepisy prawne.
Kwestie sporne, jeśli Konsument wyrazi taką wolę, rozwiązuje się
na drodze postępowania mediacyjnego przed Wojewódzkich
Inspektoratach Inspekcji Handlowej lub procesu przed sądem
polubownym przy Wojewódzkim Inspektoracie Inspekcji Handlowej lub na
drodze równoważnych i zgodnych z prawem metod przedsądowych lub
pozasądowego rozwiązania sporów wskazanych przez Konsumenta. W
ostateczności sprawę rozstrzyga sąd właściwy miejscowo i
rzeczowo.
Siepraw; 24-06-2019r